smoothies

Dol ben ik op smoothies. En supergezond zijn ze ook nog. Dat komt toch niet vaak voor dat je iets heerlijks hebt dat ook nog supergezond is.
Voor mij is een smoothie een vruchten/groentedrank die geen zuivel of soya bevat. Maar dat is voor iedereen anders.
Ik probeer in iedere smoothie “groen” te verwerken. Niet alleen omdat dat gezonder is maar vooral omdat een 100% fruitsmoothie erg veel suiker bevat en dus ook vaak mierzoet is.

Met één oog loer ik wel naar de enorme hoeveelheid recepten die je overal tegenkomt maar eigenlijk doe ik maar wat. Ligt eraan wat ik in huis heb en wat er op moet.
Als sap in de smoothie neem ik graag wortelsap. Dat koop ik kant en klaar van Zonnatura. Maar ook pers ik vaak sinaasappels uit.
Kiwi’s vind ik minder geslaagd omdat al die pitjes soms een beetje in je keel blijven hangen.
Dus hoeveelheden krijgen jullie niet van mij. Alleen de combinaties die ik op dit momentlekker vind.

Wortelsap met appel en spinazie
Ananas met sinaasappelsap en veldsla
Sinaasappelsap met spinazie en zwarte bessen
Banaan met ananas en wortelsap
Mango met verse gember en wortelsap
Komkommer met verse gember en limoen

Wel oppassen met wortelsap. Als je er heel erg veel van drinkt dan word je oranje. Maar dan moet je er wel heel veel van drinken.
Druiven gebruik ik niet. Ik geloof niet in druiven. Veel te veel suiker en weinig nuttigs. Druiven zijn om wijn van te maken.

Ik verheug mij nu al op de zomer met (water)meloen en aardbeien. Maar ook op de verse kruiden en jonge sla. Tuinkers en misschien wel radijs?
Koolsoorten ben ik ook niet zo’n liefhebber van. Broccoli ga ik nog proberen. Witlof is lekker in kleine hoeveelheden.
Van alles uitproberen. Het gaat een mooie zomer worden.