Ik ben gek op Lychees. Hoewel het even wennen was in het begin, vind ik het nu heerlijk. Voor de smoothie cookalong wilde ik dan ook graag iets met deze vrucht maken en ik kwam in mijn 500 sappen en smoothies boekje dit simpele recept tegen:

Lychee Strawberry Drink

Lychee-aardbei drank:

– 300gr gepelde en ontpitte lychees (ik had ze uit blik)
– 150gr aardbeien (of frambozen)
– 120ml licht koolzuurhoudend mineraal water
– 1tl rozenwater (te krijgen bij de toko)

Pureer eerst de lychees en aardbeien in de blender, en voeg daarna het water en rozenwater toe. Het is wel erg zoet, en daar moet je van houden. Met smoothies waar zuivel inzit kan ik niet zoveel van drinken omdat ik dan last krijg van slijm, maar na het drinken van deze drank voelde ik me heerlijk verfrist🙂 De foto doet de mooie roze kleur van de drank geen recht. Ik maakte dit pas toen het al donker was.