Hierbij dan eindelijk mijn bijdrage aan de Spaanse Cookalong. Sinds ik vegetarisch ben gaan eten, heb ik al geen paella meer gegeten en dat is toch al wat jaartjes. Daarom besloot ik om te kijken naar een paella recept voor de cookalong. In het boek Puur Plantaardig vond ik een recept voor paella en het is dus niet alleen vegetarisch, maar zelfs veganistisch. Voor de mensen die dit boek ook hebben, het staat op blz 62. Ik heb niet veel aangepast aan het recept, en ik kon het nergens online vinden, maar het precies overtypen ga ik niet doen. Wel zal ik ter inspiratie vertellen welke groenten erin gaan. Dit zijn uien, knoflook, gegrilde puntpaprika’s, tomaten, sperzieboontjes en erwtjes. Er is aan deze paella geen mix te pas gekomen. De rijst krijgt zijn mooie gele kleur door saffraan. En hoewel ik de kleur heel mooi vind, vind ik de smaak van saffraan zelf wat overheersen in dit gerecht. Dus ik ga nog op jacht naar een goede kwaliteit paella kruiden. We hebben in ieder geval goed van de paella gesmuld want we aten er 2 avonden van en hadden beide nog een lunch portie.

Hier de foto’s:

 

 

 

Tot zover mijn bijdrage! Tot de volgende Cookalong🙂 Ik kijk er al naar uit om de Franse keuken in te duiken!