Genoeg fruit eten is en blijft een echte uitdaging voor me. Dus ik ben altijd op zoek naar creatieve manieren om fruit te verwerken. Ik kwam deze aardbeien risotto online tegen op het blog Italiaans koken met Antoinette. In de winter maakte ik al een keer een cranberry risotto en die was me heel goed bevallen, dus dit leek me wel wat. En lekker was het! Ik heb het recept wel wat aangepast. Zo gebruikte ik lente-ui ipv sjalot en liet ik de wijn weg omdat ik niet van koken met alcohol hou. Ik voegde er wat verse basilicum aan toe omdat aardbeien en basilicum een hele lekkere combinatie is. Klik hier voor het recept.

Voor een veganistische versie kan je de boter en de kaas op het einde gewoon weglaten. De risotto is dan wat zoeter maar nog steeds erg lekker. Of je gebruikt plantaardige boter en edelgist.

Tot de volgende cookalong?šŸ™‚