Dit is toch wel een van mijn meest gebruikte kookboeken. Hoewel ik technisch gezien geen student meer ben, leef ik wel van het budget van een student. Daarom is dit boek zo geschikt voor me. Het staat vol met veelzijdige vegetarische recepten in allerlei categorien en het meerdendeel van scratch on a budget. Het aanbod is heel gevarieerd en het heeft ook genoeg recepten met vergeten groenten dus het is perfect te gebruiken in combinatie met mijn groente tas. Het enige nadeel voor sommigen zou kunnen zijn dat het boek geen foto’s bevat. Maar ik persoonlijk heb daar geen problemen mee. Ik meende dat het boek iets van 8 euro kost en dat vind ik het meer dan waard.

Uiteraard ook even een van mijn favoriete recepten toevoegen, namelijk die voor zelfgemaakte Champignonnensoep.

Champignon-roomsoep (4 personen)

– 500gr champignons, fijngehakt
– 1 el plantaardige olie
– 1 (lente)ui
– 600 ml groentebouillon
– 1 el gehakte peterselie
– 2 tl maizena
–  150 ml slagroom
– zout en peper

Verhit olie in een grote pan en bak hierin de ui ca. 5 minuten. Voeg de champignons toe en bak alles nog 3-4 minuten. Roer bouillon, zout poeterselie en peper erdoor. Breng alles aan de kook en laat 15 minuten met het deksel erop koken. Meng in een kommetje de maizena met wat koud water en roer dit mengsel door de soep. Kook de soep nog 2-3 minuten totdat hij dikker is. Voeg de slagroom toe en serveer meteen.