Niet direct in de categorie snel en gezond, maar wel heel erg lekker:
vispastilla.
Ik ging uit van het recept op Marokkaans-Arabisch koken met Amber (Marokkaans Arabisch koken met Amber)
maar verving de garnalen door zeevruchten. Voor de vis gebruikte ik tilapia-filet (vanwege de stevigheid en omdat ik tilapia erg lekker vind.
Ik gebruikte een wat hogere ovenschaal. Niet heel ideaal met filodeeg: eigenlijk wordt alleen de bovenkant echt mooi krokant gebakken. Bakken
op een bakplaat geeft denk ik qua deeg een beter resultaat.
Ik denk erover om het nog eens uit te proberen, en dan kleine ovenschaaltjes te gebruiken met alleen een dakje van deeg. Of er kleine loempiaatjes van te maken. Het snijden van zo’n pastilla is nl.
ook niet echt een heel simpele zaak…..
Verder is het recept heel gemakkelijk te maken en bijzonder smakelijk.
Zelfs mijn kieskeurige moeder schepte twee keer op!