Ik ben een voorstander van gezond en makkelijk eten. Persoonlijk vind ik het vooral belangrijk dat er veel groenten in een gerecht zitten en weinig middelen die op een of andere manier uit de fabriek komen. Ik probeer in mijn gerechten zoveel mogelijk te werken met smaakvolle producten, dat betekent zoveel mogelijk biologisch, duurzaam, lokaal en van het seizoen. Dit betekent dat je iets meer tijd kwijt bent met boodschappen doen, je hebt aan de andere kant wel minder ingrediënten nodig, waardoor het over het algemeen minder sjouwwerk is en goedkoper.

Vandaag kocht ik bij de plaatselijke visboer een stukje wilde skrei kabeljauw en daarbij at ik rijst met groenten. Het voordeel van dit gerecht is dat je het kunt variëren met allerlei verschillende groenten. Die snijd je in kleine stukjes en bak je met een uitje en eventueel knoflook. Ondertussen kook je de rijst (overigens kun je rijst koken zonder gas, je brengt het water aan de kook, voegt de rijst toe en zet het gas uit, de rijst gaart vanzelf), die je later mengt met de groenten. De vis bak je in een beetje olijfolie tot ze gaar is. Je legt de rijst met groenten op het bord en legt daarop de vis.

Snel, makkelijk en gezond!

Nog even een kleine promotie, op mijn blog staan heel veel verschillende gezonde gerechten. Vaak snel klaar en makkelijk te bereiden!

Helaas, helaas kan ik geen foto plaatsen, mijn fototoestel is al weken kapot en ik heb nog geen kans om een nieuwe te kopen.