Het moest maar eens uit de kast komen, de mirin, de sushirijst en de norivellen. Het lag er lang genoeg en alleen de norivellen had ik ooit eens gebruikt. Sushi ging ik maken. In de koelkast vond ik nog wat paprika in een pot en wat zalm. Dus een vulling was er ook.

Ik kookte de rijst (gebruiksaanwijzing op het pak) en liet een norivel meekoken. Eerlijk gezegd vond ik het niet zo lekker ruiken.  Daarna rijst op het norivel, een flitsend stuk rode paprika erop en rollen maar.

Nou dat werd dus een grote knoeiboel. Je kunt beter een stukje nori vrij laten, want de rijst gaat natuurlijk schuiven. Die had ik van tevoren ook wel kunnen bedenken. Bovendien plakte de rijst overal aan. Ik sneed de rol in vieren en kijk: mijn eerste sushi  ;-)

De sushi met de paprika was best lekker, maar ik moest er wel een bordje onder houden. Daarna probeerde ik nog een rol, nu met de zalm. Niet op plastic, maaar op aluminiumfolie en ik kookte de nori niet. Dat was jammer, want ongekookte nori blijkt heel vies te zijn. Het ziet er wel beter uit. De ultieme pgoging moet nog komen. want het spul is nog lang niet op.