Omdat er wortelpeterselie in het groentenpakket zat, ging ik op zoek naar een recept. In een map met bewaarrecepten vond ik deze, als ik het me goed herinner ooit van smulweb geplukt. Ik heb het ongeveer volgens recept gemaakt, maar wel wat meer sinaasappelsap toegevoegd en bovendien verse thijm en rozemarijn uit de tuin gebruikt.

Het geheel viel bij de huisgenoten zeer in de smaak.

Zoete wortelpeterselieschotel van Manon

Zoete wortel-peterselieschotel

Voor 2 personen:
250g wortel, 200g wortelpeterselie, 1 ui, 2 eetlepels olie, snuifje tijm en snuifje rozemarijn, 2 eetlepels geroosterde pompoen- of zonnebloempitten, sap van 1/2 sinaasappel, peper naar behoefte

Snipper de ui. Schrob de wortelpeterselie en de wortels en snij ze in (schuine) plakjes. Fruit de ui met tijm en rozemarijn. Doe de wortelpeterselie en de wortel bij de ui en giet na 1 minuut het sinaasappelsap erbij. Doe de deksel op de pan en laat in 5 -10 minuten gaar stoven (zo nodig nog wat water toevoegen). Roer op het laatst de geroosterde pitten erdoor en bestrooi eventueel nog met een beetje versgemalen peper.

Bijdrage van Manon