Deze maand is rood het thema  bij de kookgrrls. Ik moest onmiddellijk denken aan rode wijnazijn, een van mijn favorite ingrediënten voor dressings en sausjes. Of gewoon, om mijn zelfgebakken brood in te dippen.

Nog niet zo lang geleden zag ik dat één van mijn ernstig mishandelde planten ineens ging bloeien, iets roods steekt uit het midden van de plant. Oh en de mishandeling is overigens dat ik ze maanden geen water geef, ineens tot de ontdekking kom dat die maanden wel eens een jaar zouden kunnen zijn en dan verdrink ik ze bijna.

Kookgirls Rood

Dus toen ik een foto van mijn favoriete rode wijnazijn wilde nemen besloot ik dat ik de plant ernaast ging zetten.

Tijdens het surfen een tijdje terug vond ik een website:  About.com Home cooking met allemaal links naar  engelse recepten met wijnazijn en ook hoe je het zelf kan maken. Tip voor de NLse lezers: kijk eens op de website van Albert Heijn daar vind een een enorme hoeveelheid aan recepten en kan je je eigen kookschrift maken.