Het lukte toch! Dankzij het feit dat de auto vandaag (en morgen evenmin) niet klaar is, bleven we lekker thuis en kon ik meedoen aan de cookalong. Italiaans… mijn favoriet, vanwege het feit dat de Italianen als geen ander weten wat ze met groenten moeten doen.

Geen voorgerecht, want er was al soep uit een pakje gekomen. Ik was een behoorlijke tijd bezig met het maken van een vegan versie van cannelloni met ricotta en spinazie. In plaats van ricotta gebruikte ik van die zachte (silken) tofu…. Heerlijk. Het recept had ik op internet gevonden. Beetje kaal is dat altijd wel, zo van die rolletjes. Uit de Cucina Italiana had ik daarom een recept gemaakt uit het boek ‘Groenten uit een Italiaanse tuin’ – seizoensrecepten: broccoli met yoghurt. Superlekker. Jammer dat het boek nogal aan de prijzige kant is.

Voor het toetje moest ik dankzij de buurt ah (enige voordeel is dattie tot 22.00 uur open is) de prosecco vervangen door witte wijn en de amaretti (bitterkoekjes) heb ik ook niet aangeschaft, want kilozak. Dus we aten pesche senza prosecco e senza amaretti. De perziken heb ik kort gekookt in een bodempje wijn met wat suiker. Die saus vermengt met wat roomkaas light en over de perziken gegoten. Een biscuitje verkruimeld en dat was ook heel lekker.

Voila, mijn Italiaanse maaltijd.

