Deze Muffins deelde ik met mijn studiegenoten

December is natuurlijk een feestmaand en daarom een bijpassend thema ter inspiratie: Eten om te delen. Ik zelf vind bijna niks leuker dan voedsel te delen met anderen en ik vind het mooi bij de kerstgedachte passen. Eten om te delen dus. Dit thema is heel erg breed te interpreteren. Je kunt bijvoorbeeld letterlijk eten delen. Denk hierbij aan een potluck dinner of lekkere tapas op een feestavond. Maar ook eten cadeau doen is natuurlijk leuk, bijvoorbeeld zelfgebakken koekjes, cupcakes of muffins. Maar je kunt ook iemand iets totaal anders cadeau doen dat met koken te maken heeft.

Iets wat ik altijd leuk vind om te doen is een kerstpakket voor iemand samenstellen met lekkere dingen die bij die persoon passen. Wist je trouwens dat het in bepaalde culturen heel normaal is om met de hele familie van een grote schaal te eten? Dit zijn allemaal invalshoeken mbt eten delen, maar er is vast nog veel meer te bedenken. Ik heb wel zin om met dit thema aan de slag te gaan, en ik hoop jullie ook!